101 Doelen, te realiseren binnen 1001 dagen. Een aantal kleine eenvoudige dingen - wel realistisch blijven - en wat grotere projecten. Sommige doelen zijn door anderen bepaald. Begonnen op 11 maart 2013, de doelen vind je rechts onder de foto. De groen en rood gekleurde doelen zijn klikbaar, zo vind je de blogupdates over die betreffende doelen inclusief bewijsfoto's (indien toonbaar...)

dinsdag 18 juni 2013

Shabu en Papillon


Eerder deze week zagen we op Facebook dat Shabu Apeldoorn ter gelegenheid van de opening aldaar een Groupon actie ging houden. Ingrid, Inge en ik hebben zelf zo'n aanbieding gescoord omdat we er komend weekend gebruik van gaan maken en het direct maar met een wievendagje gaan combineren, maar heb er ook eentje voor mijn zus gekocht omdat zij een enorme Shabu-fan is en in het Oosten van het land woont. Uiteraard ook omdat ik gewoon heel blij ben met mijn zussie. De Shabu's kruipen steeds dichter naar je toe, Es!
Nadat ik het haar had verteld riep ze direct 'Tof zeg, bedankt!! En nu kan je Doel 72 doorstrepen!'. Had er zelf niet eens aan gedacht en als ze het niet gezegd had, had ik het niet gemerkt. Je hebt dus eigenlijk een beetje je eigen glazen ingegooid Es... ;-)

Doel 72: Geef zus zomaar een leuk kado
CHECK!


Vanavond komt Papillon op tv. Vroeger al eens gezien en niet al te lang geleden nog het laatste stuk toen ik daar toevallig langs zapte, maar nu maar weer eens helemaal. De film is het waard. Hij duurt tot 01.55 uur, dan kan ik ondertussen mooi Facebook in de gaten houden om de enge-boshut-overnacht-updates van Franca te volgen...
Papillon gaat over een kleine crimineel die na een onterechte veroordeling voor moord geobsedeerd raakt door de gedachte aan ontsnappen uit de gevangenis. Na een aantal pogingen komt hij uiteindelijk in de beruchte Franse strafkolonie Duivelseiland. Voor degenen die hem nog nooit hebben gezien: shame on you, ken je klassiekers en meer van dat soort dingen. De film is wellicht wat 'traag' voor deze tijd, maar absoluut de moeite waard.
Ja ja, bla bla, wat heeft dat met je doelen te maken? Nou, dat zal ik je vertellen. Ineens schoot me te binnen: HIJ KOMT UIT 1973! Laat dat nou mijn geboortejaar zijn - hebben we het verder niet over - en zo is Doel 27 ook gehaald. Tenminste, als ik tot 01.55 uur wakker blijf. Mocht het niet lukken dan zal ik het doel weer ontstrepen. Zo ben ik dan ook wel weer. 

Doel 27: zie een film uit je geboortejaar
CHECK! (nou ja, bijna dan, hij begint zo)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten