101 Doelen, te realiseren binnen 1001 dagen. Een aantal kleine eenvoudige dingen - wel realistisch blijven - en wat grotere projecten. Sommige doelen zijn door anderen bepaald. Begonnen op 11 maart 2013, de doelen vind je rechts onder de foto. De groen en rood gekleurde doelen zijn klikbaar, zo vind je de blogupdates over die betreffende doelen inclusief bewijsfoto's (indien toonbaar...)

dinsdag 19 november 2013

OMGWTFBBQ

Dames en heren, u bent getuige van een historisch moment.
Drumroll....
MIJN OVEN DOET HET WEER!

Neem uw tijd, pink gerust een traantje weg.
Ja, gaat het weer?


Na jarenlang gekloot met ophangende IKEA-dames en onwetende Whirlpool-mannen is het dan toch zover gekomen. Gisteravond het fornuis met oven naar voren getrokken - je weet nooit wat voor genants er achter/onder vandaan komt anders als de monteur komt - en alles dat in de weg kon staan aan de kant gezet. Dus dat ging een makkie worden voor die meneer vandaag. Dacht ik...

De monteur had nou nét het onderdeel dat kapot was niet mee. Want ja, als er een klant al honderddertig keer gebeld heeft dat de timerknop het niet meer doet, dan neem je uitgerekend dat ding niet mee natuurlijk. Logisch. "Kunt u hem dan niet zo maken dat ik hem weer aan en uit kan zetten, maar dat alleen de timer het niet meer doet?'. Nou dat kon wel, maar dat mocht hij niet.
Hij zag mijn gezicht op onweer gaan staan en ging zenuwachtig staan bellen. Na het telefoontje gooide hij zijn laptop open op het aanrecht en sprak de geruststellende woorden 'Die timer staat in bestelling, voor meerdere mensen, maar die bestelling staat er al maanden, voor week 3 van volgend jaar, dus ik geloof niet dat die nog gaan komen...'. Ik liet hem een link online zien waar die dingen bij een andere firma te bestellen zijn. Hij vond dat 'een goede tip voor Whirlpool om ze dan daar ook maar te gaan bestellen'....
Daarna informeerde ik of ik dan helemaal voor niets vandaag had zitten wachten en of ik dan de volgende keer dat hij kwam toch zeker niet weer voorrijkosten (à € 107,80) zou moeten hoeven betalen en dat ik er inmiddels toch echt heel erg klaar mee was. Ik had toch zeker niet voor niets afbakbroodjes en pizza gekocht? Dat ding moet aan, AAN, HOOR JE!?! Nou ja zo zei ik het niet, daar ben ik dan weer te schijterig voor, maar ik dacht het, dat telt ook.

Uiteindelijk heeft hij in een seconde of 50 alsnog de oven zó doorgelust dat ie het nu gewoon weer doet, ik kan hem aan en uit zetten met de temperatuur- en menuknop en die timer mogen ze ergens stoppen waar de zon niet schijnt.

Cheesecakes, ovenschotels, pizza's, kalkoenen, afbakbroodjes, shortbread, cake, ik ben er helemaal klaar voor. Ik voel dat er ergens diep van binnen een Stepford Wife in mij schuilt. Ik ga een bloemenjurk kopen, mijn haar föhnen en lippenstift op doen. Dahag!


PS... mijn orchidee doet het ook nog steeds!

Doel 56: Laat oven maken of koop een nieuwe
CHECK!

1 opmerking:

  1. Nu kun je vredig sterven.
    If all else fails, je oven doet het weer!!

    BeantwoordenVerwijderen