101 Doelen, te realiseren binnen 1001 dagen. Een aantal kleine eenvoudige dingen - wel realistisch blijven - en wat grotere projecten. Sommige doelen zijn door anderen bepaald. Begonnen op 11 maart 2013, de doelen vind je rechts onder de foto. De groen en rood gekleurde doelen zijn klikbaar, zo vind je de blogupdates over die betreffende doelen inclusief bewijsfoto's (indien toonbaar...)

zaterdag 21 september 2013

Debutanten



Vroeger (héél vroeger, als in een jaar of 25 geleden) was ik een fanatiek paardenmaisje. Ik deed aan wedstrijden mee, zowel dressuur als springen. Dat betekende vele zondagen vroeg op. Met vooral dat vroege opstaan in het achterhoofd, heb ik tegenwoordig met agility met Biet eigenlijk nooit de behoefte gehad om aan wedstrijden mee te gaan doen. We doen het voor de lol, de hond kan er energie in kwijt, ik ren ook nog een beetje sportief-achtig gillend over dat veld en daarna weer fijn naar huis.
Ik zag het al gebeuren dat als we er ooit een beetje goed in zouden worden, we ons dan op zondagochtenden om negen uur in het hoge Noorden zouden moeten melden voor de Grunningse Agility Wedstrijd. Not gonna happen, ik doe niet meer aan wedstrijden op zondag. Never. Ever.

Tot we van de week een mailtje kregen van onze eigen hondensportvereniging dat er op 27 oktober een agility wedstrijd is in Ridderkerk en dat daar een Debutantenklasse is. Beginners, want dat zijn we. Omdat ik dan meteen Doel 36 kan afstrepen hebben we ons zojuist opgegeven, Alinda met Beau en ik met Biet.
Het was eigenlijk de bedoeling dat ik die doel-36-wedstrijd gewoon op een zaterdagmiddag ofzo bij onze eigen vereniging ging doen, maar ach, Ridderkerk is geen Groningen.... Waarschijnlijk maken we er toch een potje van (Biet houdt van nieuwe omgevingen verkennen, dus ik denk dat ik als enige over die hindernissen ga springen aldaar terwijl Biet alle toeschouwers gedag zegt) dus het zal wel eenmalig zijn, zo houd ik mezelf maar voor.

Heel verstandig van de organisatie dat ze de aanvangstijd nog niet in de mail hebben gezet. We krijgen na inschrijven vast de melding dat we ons om 8.00 uur dienen te melden. Een vroege zondag, hindernissen... ik voel me weer bijna een paardenmaisje. Godzijdank deze keer zonder haarnetjes en spierwitte broeken. Vroeger leefde ik die wedstrijdzondagen op patatjes-met en Cola Calippo's. Moesten we deze keer maar weer doen, for old times sake. Bestaan die eigenlijk nog, Calippo's?

Als het de 27e oktober maar droog is, want wij zijn niet zo goed met regen...
Beau van Alinda
Fanatieke Biet
Biet op de A-schutting

Doel 36: Doe met Beetle mee aan agilitywedstrijd
Nu: ingeschreven...

1 opmerking: